قند سرسام آور در میله های صبحانه ی سالم

21 ژوئن 2016 -تحقیقات جدید توسط گروه کمپین" اقدام در مورد شکر" نشان داد تقریبا نیمی از میله های صبحانه که ادعا می شود صبحانه هایی سالم هستند دارای مقادیر بسیار زیادی شکر می باشند.تجزیه و تحلیل 39 بیسکویت صبحانه نشان داد 46 درصد از آنها شامل همان مقدار قند موجود در 30 گرم کوکو پاپ کلاگ(غلات صبحانه ی بچه ها ساخت شرکت کلاگ) یا حتی بالاتر از آن هستند. این گروه تخمین زده است که این میله ها، در تعدادی از سوپر مارکت های بریتانیا بفروش می رسند و حاوی تا چهار قاشق چای خوری شکر هستند.

بیسکویتهایشکلات و فندق ساخت شرکتLidl  و همچنین کاکائوی صبحانه با شکو چیپ ساخت شرکت Belvitaحاوی مقادیر سرسام آوری قند هستند. هیچ یک از موارد فوق دارای برچسب سبز که به معنی قند کم در هر وعده ی سروینگ است، نمی باشند و بیش از 80 درصد از آنها، در هر وعده دارای قند بیشتری نسبت به یک کاسه ی 30 گرمیاز غلات صبحانه ی Honey Monster Puffsمی باشند.

مدیر کمپین اقدام در مورد شکر گفت: مهم اینست که جایگزینهای صبحانه گزینه های سالم تری باشند و نه یک گزینه بدتر اما متاسفانه، هر یک از محصولاتی که ما بررسی کرده ایم مملو از قند اضافی هستند و ما خوردن آنها را توصیه نمی کنیم، در حالی که وجود مقداری شکر در بیسکویتهای صبحانه به دلیل برخی مواد تشکیل دهنده مانند میوه ها طبیعی است، بسیاری از این محصولات حاوی مقادیر بسیار زیادی قند هستند که توسط شرکت سازنده به آنها اضافه شده است، ما اکنون خواهان اقدام دولت برای اطمینان از کاهش قند، چربی و نمک در تمام محصولات تولید شده و تحریک تولید کنندگان به تولید محصولات سالم بطور مسئولانه هستیم.

این گروه خواستار استفاده از برچسبهای رنگی تغذیه ای برای همه تولید کنندگان مواد غذایی به عنوان بخشی از استراتژی دولت در مقابله با چاقی در دوران کودکی شده است.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/news/2016/jun/staggering-sugar-content-in-healthy-breakfast-bars,-research-finds-91972682.html